خرید و فروش سکه ۱ گرمی

خرید و فروش سکه ۱ گرمی - بالاترین پیشنهاد خرید سکه ۱ گرمی

خرید و فروش سکه ۱ گرمی

خرید و فروش سکه ۱ گرمی - بالاترین پیشنهاد خرید سکه ۱ گرمی

چرا دولت نمی خواهد سکه هایش را بفروشد ؟

 اینکه مالیات بر ارزش افزوده به توصیه کارشناسان به سرعت بر سکه اعمال شد نشانه روشنی است که دولت خیلی دوست ندارد سکه هایش را بفروشد؟

چرا؟ راه اندازی سپرده طلا نیز نشانه دیگری بر همین موضوع است. اصل ریشه این موضوع را باید در پایین بودن نرخ ارزها جست و جو کرد.قیمت واقعی دلار و ارزها به اعتقاد کارشناسان باید 20 تا 70 درصد بیش از این نرخی باشد که الان به قول مسوولان اقتصادی کشور مدیریت شده است. بنابراین وقتی دولت طلا و سکه های خود را با این نرخ می فروشد زیان می کند و به جز وضع مالیات فعلا شیوه ای در اختیار ندارد تا مردم ذخایر طلای کشور را به بهای ارزان نخرند!

درست است که در این جریان خریداران سود می کنند.اما عموم مردم کشور زیان خواهند دید زیرا خزانه کشور در صورت درست بودن این تحلیل خالی خواهد شد!

افزایش ارزش دلار در این هفته نشانه ای بود که فعالان بازار به همین موضوع نشان دادند.وقتی آنها متوجه اکراه دولت بر فروش سکه شدند بلافاصله این امر به عنوان نشانه ای بر غیر واقعی بودن نرخ ارزها تلقی شد.

اما سپرده طلا چقدر می تواند مانع فروش فیزیکی طلاهای دولت شود؟مجموعه مزایای دارد مثل به همراه نداشتن مشکلات نگهداری و .... .اما با توجه به افزایش بدهی های دولت به بانکهای شاید مردم نگران این باشند که نکند در شرایط خاص بانک دچار مشکل شود؟ برای پاسخ این سوال باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم.به هرحال در هر نوع سرمایه گذاری باید تناسب منطقی بین سود و ریسک وجود داشته باشد.
فعلا به گفته مدیرعامل بانک صادرات استقبال خوبی صورت گرفته است. اما آیا این سپرده می تواند همه مشکلات دولت را حل کند. در مقاله های بعدی اطلاعات بیشتری در این خصوص ارایه خواهم کرد . 

منبع : سایت طلا نیوز - کیاداود اسفندیاری